Connections for life – GF Piping Systems ved IFAT 2022 i München, Tyskland

08/04/2022 - 16.00 (Centraleuropæisk tid)

IFAT er verdens førende messe for vand-, spildevands-, affalds- og råmaterialehåndtering. Som den førende leverandør af rørsystemer vil GF Piping Systems præsentere innovationer til forsynings- og industrisektoren mellem 30. maj og 3. juni 2022.

Sociale megatrends som klimaforandringer eller digitalisering har allerede nået vandsektoren og repræsenterer en hård udfordring for involverede virksomheder. Hvad indebærer en bæredygtig og sammenhængende fremtid? Under mottoet "Connections for Life" vil GF Piping Systems-udstillingen på IFAT 2022 introducere innovative løsninger, der gør rørsystemer mere effektive, bæredygtige og digitalel.

Forsyning vil være et af fokusområderne. Som ekspert i rørsystemer lavet af plast, har GF Piping Systems stræbt efter at hjælpe sine kunder med at løse vandtab og infrastrukturproblemer. Med sin seneste innovation, NeoFlow trykreguleringsventilen, vil forsyningskunder drage fordel af dens intelligente afbalancering og præcise og optimerede trykstyring. Et andet højdepunkt, ELGEF Plus Y-Anboringsbøjlen, introducerer et banebrydende design, der hjælper med at forbedre flowkarakteristika, mens den værktøjsfri montering og et patenteret elektrosvejseelement forenkler installationsprocessen.

Ydermere vil GF Piping Systems med IR PVC-U introducere verdens første infrarød-svejste PVC rørsystem, der tillader pålidelige samlinger i en maskinstyret proces. En banebrydende løsning til den kemiske procesindustri og vandbehandlingsapplikationer.

Procesautomatisering vil også spille en vigtig rolle hos IFAT. Industrivirksomheder er afhængige af bæredygtige og moderne løsninger for at forberede sig på fremtiden. GF Piping Systems vil også præsentere Kuglehane 543 Pro, som, når det er forbundet med en nyudviklet pneumatisk aktuator, leverer procesautomatiseringsteknologi, der er fuldstændig fremstillet af plast - til gavn for sine kunder med en vedligeholdelsesfri og lang levetid som rørsystemet. Kuglehanen er velegnet til et bredt spektrum af applikationer og krav.

Derudover vil GF Piping Systems fremvise sine nyeste Special Løsninger. Især højteknologiske industrier har brug for løsninger, der er bæredygtige og opfylder meget specifikke krav. I denne sammenhæng vil virksomheden demonstrere ikke-destruktiv ultralydstest af rørforbindelser og introducere virtual reality træningsmetoder, der hjælper kunder med at opnå den bedst mulige kvalitet og driftssikkerhed.

Ingo Pfirrmann, leder af Business Unit Utilities hos GF Piping Systems i Tyskland, er begejstret forud for IFAT 2022: "I mange år har vi brugt plast som et bæredygtigt, omkostningseffektivt og yderst effektivt materiale til vores rørsystemer. Hos IFAT vil vi fremhæve, hvordan vores seneste innovationer og rørsystemer kan fremtidssikre vores kunders installationer takket være moderne materialer, innovative teknologier og forbundne produkter. Uanset om det bruges til vandforsyning, industrielle systemer eller produktionsprocesser."

Jan Zaremba

About GF Piping Systems
As the leading flow solutions provider for the safe and sustainable transport of fluids, GF Piping Systems creates connections for life. The division focuses on industry-leading leak-free piping solutions for numerous demanding end-market segments. Its strong focus on customer-centricity and innovation is reflected by its global sales, service, and manufacturing footprint and its award-winning portfolio, including fittings, valves, pipes, automation, fabrication, and jointing technologies.

GF Piping Systems has its own sales companies in 31 countries, which means it is always by its customers' side. Production sites in 36 locations in America, Europe, and Asia ensure sufficient availability and quick, reliable delivery. In 2021, GF Piping Systems generated sales of CHF 1'971 million and employed 7'686 people. GF Piping Systems is a division of Georg Fischer AG, founded in 1802 and headquartered in Schaffhausen, Switzerland.
www.gfps.com