GF Piping Systems åbner nyt 4.000m2 varelager i Florida

27/03/2023 - 15.00 (Centraleuropæisk tid)

GF Piping Systems, den førende leverandør af rørsystemer, åbnede 27. marts et nyt lager med fokus på produkter og tjenester til krydstogtindustrien.

Efter at det gamle lager med 1.000 m2 gulvareal havde været drevet i mere end 40 år, tog den schweiziske virksomhed beslutningen om at opskalere sin tilstedeværelse i Fort Lauderdale, Florida. Det nye 4.000 m2 store anlæg i verdens krydstogtshovedstad er stort nok til at opbevare over 13 kilometer rør, mens 23 medarbejdere vil fokusere på distribution og salg til kunder på tværs af krydstogtindustrien og videre.

Målet med det nye lager er at øge kundenærheden yderligere. Lageret dækker hele virksomhedens marineportefølje, inklusive Instaflex, ecoFIT, Sanipex MT, iFIT, COOL-FIT, SeaDrain White, Marine grade PVC-C og PVC-U rørsystemer, som samt et bredt udvalg af fittings og flanger. Lageret byder også på et showroom og et træningscenter, der introducerer kunderne til GF Piping Systems' produkter og tjenester, og præfabrikationsmuligheder til skræddersyede løsninger. Ud over krydstogtindustrien vil den nye placering bidrage til virksomhedens vækst i handelsskibsfarten såvel som de blomstrende flydende vind- og offshore-energimarkeder.

Eric Arenas, Marine Technical Director hos GF Piping Systems Marine USA, kommenterer "Vi mener, at kundernes nærhed er afgørende for at levere rørsystemer af højeste kvalitet - og skabe forbindelser for livet. Jeg ser personligt frem til at byde kunder velkommen på vores nye anlæg og vise dem GF Piping Systems' bæredygtige vandløsninger, der afspejler årtiers erfaring i branchen."

Christian Ludwig, Head of Marine hos GF Piping Systems, ser udvidelsen som et vigtigt skridt for virksomheden: ”GF Piping Systems er en mangeårig partner og leverandør til skibsværfter og operatører på tværs af marinesektoren, og krydstogtindustrien i særdeleshed. Vi ønsker at forbedre kundeoplevelsen yderligere ved at forbedre produkttilgængeligheden og tilbyde tjenester, der gør installationen af vores produkter så let som muligt – i applikationer lige fra krydstogtskibe til flydende vindmølleparker.”

GF Piping Systems har mere end 30 års erfaring i marinesektoren og er forpligtet til at tilbyde innovative, energibesparende løsninger, der bidrager til industriens mål om at blive mere bæredygtig. De korrosionsfrie og lette termoplastiske rørsystemer minimerer vedligeholdelseskravene og har en længere levetid end metalalternativer. Selskabets marineportefølje dækker applikationer som vandbehandling og distribution, bortskaffelse af gråt og sort vand, køling samt scrubber (udstødningsgasvaskning) og distribution og behandling af ballastvand.

GF Piping Systems’ nye lager i Fort Lauderdale, Florida, åbnede d. 26. marts 2023.

Oplev GF Piping Systems’ produkter til marine-industrien.

Constanze Werdermann

Global PR Manager

Marketing & Communications

Georg Fischer Piping Systems Ltd

Ebnatstrasse 111

8201 Schaffhausen

Schweiz

GF Piping Systems Ltd.

Som den førende leverandør af rørsystemer til sikker og bæredygtig transport af væsker, skaber GF Piping Systems forbindelser for livet. Divisionen fokuserer på brancheførende lækagefri rørløsninger til adskillige krævende slutmarkedssegmenter. Dets stærke fokus på kunder og innovation afspejles af dets globale salgs-, service- og produktionsfodaftryk og dets prisvindende portefølje, herunder fittings, ventiler, rør, automatisering, fremstilling og samlingsteknologier.

GF Piping Systems har egne salgsselskaber i 31 lande, hvilket betyder, at det altid er ved sine kunders side. Produktionssteder på 36 lokationer i Amerika, Europa og Asien sikrer tilstrækkelig tilgængelighed og hurtig, pålidelig levering. I 2022 omsatte GF Piping Systems for CHF 2'160 millioner og beskæftigede 8'085 personer. GF Piping Systems er en afdeling af Georg Fischer AG, grundlagt i 1802 og med hovedkontor i Schaffhausen, Schweiz.

www.gfps.com